Thursday, January 22, 2009

8 Januari 2009 (Khamis)

Pagi ni aku rasa bertenaga sikit walaupun sakit kat seluruh badan. Tengah hari tu, jiran sebelah (kamceng dengan wife aku) ajak pergi klinik kesihatan kat Setapak. Aku memang plan nak buat ujian darah. Tapi klinik tu tak boleh buat ujian darah pulak. Kena pergi HKL jugak. Lepas tu aku gagahkan jugak pergi ambil kereta kat jalan Chan Sow Lin. Masa tu aku bertahan je lah. Lagipun kalau ada kereta senang sikit kalau sakit aku makin teruk. Ingat lepas ambil kereta nak terus pergi HKL, tapi aku rasa tak larat sangat. Terus balik rumah. Aku nak tidur.

Malam tu minta tolong anak jiran sebelah hantarkan pergi HKL. Aku dah tak larat sangat. Rancangan asal nak pergi ke bahagian kecemasan terus tapi kena tolak ke klinik biasa jugak. Syukurlah, malam tu orang tak ramai sangat. Daftar untuk buat ujian darah dan lepas dapat keputusan dari makmal, terus jumpa doktor. Lebih kurang 1 jam lebih jugak lah menunggu. Doktor cakap belum denggi lagi sebab platlet darah turun sampai 129 je. Dia suruh datang check sekali lagi esok. Untuk malam tu, dia suruh masukkan air satu botol. Kali pertama aku kena cucuk nak ambil darah, lepas tu kena cucuk lagi nak masukkan air. Masa nak masukkan air kena cucuk sampai 3 kali sebab dia tak dapat nak cari urat yang sesuai. Adoi ...

Pukul 10.30 lebih kurang, setel. Balik rumah terus tidur. Terpaksa ambil paracetamol 2 biji sebab tak tahan sangat sakit. Paracetamol ni rupanya tak se'power' panadol. Dua jam je aku dapat tidur nyenyak, lepas tu asyik terjaga sebab sakit kat kepala dan seluruh badan. Isteri aku memang tak tidur sepanjang malam dia cakap (aku tak sedar), sebab nak semburkan air kat kepala aku bagi sentiasa lembap.

No comments:

Post a Comment