Thursday, January 22, 2009

7 Januari 2009 (Rabu)

Aku rasa macam seram sejuk je, mcm nak demam masa nak pergi ofis pagi tu. Sampai kat ofis, aku rasa makin berat kepala. Pukul 12 cakap dengan bos nak balik, tak tahan sangat. Dia suruh pergi check kat KBMC. Walaupun malas, aku pergi la jugak. Aku nak balik rumah je, tak tahan sangat dah. Doktor kat KBMC cakap aku demam biasa je. Paling buat aku sakit masa nak bayar, RM119.20 ! Mak oi ! Aku tau lah KBMC bukan macam klinik biasa tapi tak sangka pulak sampai 100 lebih check biasa je. Jangkaan aku dalam RM50.00, kira ok la tu. Aku cakap duit tak cukup, nak kena ambil kat ATM dulu.

Keluar je KBMC, aku terpikir tak nak ambil ubat. MC dah dapat pun tapi kemudian terfikir caj konsultasi belum bayar lagi, nanti tak berkat pulak. Aku pun cucuk la jugak duit kat ATM. Pergi balik kat farmasi, aku tanya la ubat apa yang dapat. Dia cakap ubat tahan sakit, ubat demam dengan ubat antibiotik. Aku tanya boleh tak kalau taknak ambil ubat ? Dia cakap tak boleh. Aku tanya kalau ambil satu je ubat boleh tak ? Dia pun call supervisor dia kot, lepas tu dia cakap boleh ambil satu je ubat. Aku cakap ambil ubat demam je lah. Dia pun bagitau total, RM19.00. Aik, murah sangat lah pulah. Aku tanya caj konsultasi dah kira ke ? Dia cakap dah, RM10.00. Laa, ubat rupanya yang mahal. Berkualiti sangat ke ubat kat KBMC berbanding klinik lain ? Memang betul la bila orang kata doktor2 kat klinik/hospital swasta tak lebih sebagai jurujual (salesman) untuk drugs company.

Lepas zuhur, terus balik rumah. Memang dah tak larat sangat nak jalan kaki dari ofis ke stesen LRT Kampung Baru. Menyesal pulak tak ambil teksi je. Sampai rumah terus baring. Bila bangun petang tu, aku rasa sakit sangat kat seluruh badan. Memang pelik betul rasanya demam kali ni. Makan dah tak lalu langsung. Malam tu bertahan je dengan mandi + ais.

No comments:

Post a Comment